Domácí vzdělávání
Naše škola podporuje rozhodnutí rodičů, kteří si zvolili vzdělávání svých dětí v domácím prostředí podle zákona 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon) dle §41 Individuální vzdělávání. Vzdělání poskytujeme žákům 1. – 9. ročníku ZŠ.
Nabízíme
- individuální přístup ke každému žákovi
- respektování jeho potřeb
- možnost navštěvovat výuku v kmenové třídě a účastnit se školních akcí (první školní den, plavecký kurz, návštěva kulturních programů, …) po dohodě s garantem vzdělávání
- konzultace se žákem či vzdělavatelem (osobní, telefonické konzultace, e-mailem) - - na vyžádání zákonného zástupce nebo vzdělavatele
účast na našich zájmových kroužcích nebo akcích pořádaných Cestou pro všechny, z. s.
- pro rodiče organizujeme semináře: Genetická metoda a Matematika dle prof. Hejného
- učebnice dle našeho ŠVP
roční učební plán vyučovacích předmětů
Průběh a obsah přezkoušení
Individuálně vzdělaní žáci konají každé pololetí přezkoušení v kmenové škole, jehož cílem je ověřit dosažené výsledky odpovídající školnímu vzdělávacímu programu.
Východiskem hodnocení je portfolio žáka, které obsahuje soubor materiálů dokládajících vzdělávací činnosti za dané období (např. písemné práce, projekty, pracovní sešity, fotografie, videa, výtvarné práce a další výstupy).
Při přezkušování může žák využívat pomůcky, se kterými je zvyklý pracovat v domácím prostředí.
Podklady pro hodnocení
Hodnocení probíhá na základě kombinace následujících metod:
- rozhovor se žákem nad doneseným portfoliem
- prezentace prací a výstupů projektů
- písemná nebo ústní zkouška či test
- prezentace praktických dovedností
- rozhovor v cizím jazyce
Organizace přezkoušení
Přezkoušení probíhá individuálně nebo ve skupině.
Pokud žáka vzdělává jiná osoba než zákonný zástupce, může být tato osoba přítomna přezkoušení.
Garantem vzdělávání je ředitelka školy, přítomen může být také vyučující daného předmětu nebo externí pedagog, který má se školou uzavřenou pracovní smlouvu.
Termíny hodnocení
Hodnocení probíhá vždy na konci pololetí.
Pokud není možné, aby žák byl v řádném termínu hodnocen, může ředitelka školy stanovit náhradní termín, nejpozději však do dvou měsíců po skončení pololetí.
Způsob hodnocení
Na základě hodnocení průběhu a výsledku vzdělávání bude vydáno hodnocení na vysvědčení
pro žáky 1.–6. ročníku širším slovním hodnocením
pro žáky 7.–9. ročníku hodnocení formou klasifikace
Zákonný zástupce může na základě písemné žádosti adresované ředitelce školy požádat o změnu formy hodnocení.
V případě zájmu o domácí vzdělávání rodič předloží
Žádost o přestup – pokud přechází z jiné školy
Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání do 1. ročníku
Žádost o individuální vzdělávání
Zápisní list naší školy
Doporučující stanovisko školského poradenského zařízení
Čestné prohlášení
Doklady osvědčující splnění vzdělání osoby (minimálně středoškolské vzdělání), která bude žáka individuálně vzdělávat. Je třeba dodat úředně ověřený dokument nebo při osobním kontaktu doložený originál.
Veškeré dokumenty budou zaslány na vyžádání e-mailem.
Bližší informace o domácím vzdělávání: https://pomocvdomacnosti.cz/deti-muzete-vzdelavat-i-doma-je-treba-si-ale-vsechno-predem-promyslet
Svátek má Jan
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Ivan
Často-li se v červnu hrom ozývá, kalné léto potom přicházívá.
Déšť na svatého Jana Křtitele, nenasbíráš ořechů do vertele.