JSME OTEVŘENOU ŠKOLOU
Naše pojetí školy vychází z úzké spolupráce školy, rodiny i dětí. Snažíme se navozovat přátelskou atmosféru, ve které je kladen důraz na jednotlivé žáky, jejich potřeby, pocity i na samotné rodiče. Jsme otevřenou školou, kde vítáme vstup rodičů, podílení se na výuce i jejich podněty, kterými mohou přispět ke zkvalitnění výuky.
Vzdělávací cíle vycházejí z metodiky programu Začít spolu, který umožňuje svým pojetím vytvářet podmínky pro vzdělávání dětí s různou mírou nadání, potřebami podpory, pomoci i různorodými učebními styly. Zaměřujeme se na činnostní učení, využívání řady pomůcek a didaktických her, aby výuka byla pro děti zajímavá a zároveň efektivní. Důraz klademe na diferenciaci úloh podle úrovně a dovedností žáků. Například, pokud na začátku první třídy je mezi žáčky čtenář, připravujeme mu úlohy tak, aby byly pro něj atraktivní a zároveň rozvíjely jeho dovednosti.
„Každoročně pořádáme semináře pro rodiče zaměřené na genetickou metodu čtení a matematiku dle prof. Hejného.“
Samozřejmostí je projektové vyučování, které dokáže mnohem více rozšířit obzory a vědění žáků nežli frontální výuka. Každoročně pořádáme semináře pro rodiče zaměřené na genetickou metodu čtení a matematiku dle prof. Hejného, které umožní rodičům lépe proniknout do tajů jednotlivých metod a usnadní domácí přípravu.
Od školního roku 2019/2020 jsme rozšířili vyučovací předměty o hodnotové vzdělávání. Smyslem metody hodnotového vzdělávání je pracovat s kolektivem dětí, vést je ke spolupráci, rozvíjet empatii, vytvářet si zdravé vztahy, lépe porozumět sobě i okolí a vytvářet si vlastní systém hodnot. Tato metoda se shoduje s vizí školy i programem Začít spolu. Umožní nám získat další nástroje ke zkvalitnění výuky, klimatu školy i osobnostnímu růstu žáků.