Slovní hodnocení na naší škole má mnohaleté zkušenosti a je velmi klaně hodnoceno samotnými rodiči žáků. Dobrou zpětnou vazbu máme také od rodičů našich absolventů, kteří mohou objektivně posoudit přínos slovního hodnocení pro osobnostní rozvoj jejich dětí z pohledu přechodu na jiné typy škol s tradiční klasifikací.
Slovní hodnocení je konkrétnější (na rozdíl od klasifikace Vám říká, co dítěti jde nebo co mu činí obže) a objektivnější (jednoznačné vyjádření: „při řešení slovních úloh volí správný postup, ale dělá numerické chyby“). Nehodnotí se jen znalosti ale i dovednosti a schopnosti, protože k tomu, aby byl člověk v něčem úspěšný, potřebuje také samostatnost, tvořivost, houževnatost, sociální cítění apod. Hodnotí se pokrok dítěte (srovnání s ostatními má velký vliv na sebevědomí a přitom je zavádějící, protože je srovnáván malý vzorek dětí jedné třídy. Také záleží, jaká se právě sešla „konkurence“). Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka v jejich vývoji, ohodnocení píle a jeho přístupu ke vzdělávání. Obsahuje také zdůvodnění hodnocení a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat. Při hodnocení je stavěno na povzbuznení, ocenění a pozitivní motivaci. V případě přestupu žáka do školy, která hodnotí odlišným způsobem, a to na žádost této školy, převedeme slovní hodnocení do klasifikace.
Žák je slovně hodnocen nejen na vysvědčení, ale zpětnou vazbu dostátá také každý měsíc formou měsíčního hodnocení. Výjimkou je pouze měsíc, ve kterém proběhly tripartitní schůzky, na kterých je přítomen žák – rodič a učitel. Zde mají možnost se všichni společně vyjádřit nejen k výsledkům vzdělávání, ale ke všemu, co vzdělávání ovlivňuje (příprava na vyučování, vztahy s vrstevníky, průběh vyučovacího procesu,…).